Didorong oleh satu visi untuk ‘Tidak Membazirkan Apa-apa dan Mengalu-alukan Semua’, program kelestarian Tommy Hilfiger Memungkinkan Segalanya menetapkan 24 sasaran berani di sekitar kebulatan dan inklusif ke arah tahun 2030
- Tommy Hilfiger mendekati kelestarian dari kedua-dua perspektif persekitaran dan sosial, dengan Memungkinkan Segalanya memberi tumpuan kepada masing-masing kebulatan dan keterangkuman.- Misi Memungkinkan Segalanya adalah untuk mencipta fesyen yang ‘Tidak Membazirkan Apa-apa dan Mengalu-alukan Semua.’
- Program itu merangkumi 24 sasaran merentasi empat tonggak ke arah tahun 2030.
- www.sustainability.tommy.com
- #TommyHilfiger
AMSTERDAM, 1 Sept (Bernama-BUSINESS WIRE) -- Tommy Hilfiger, yang dimiliki oleh PVH Corp. [NYSE: PVH] mengumumkan Make It Possible atau Memungkinkan Segalanya, satu pendekatan berani kepada kelestarian alam sekitar dan sosial yang mengukuhkan komitmen organisasi itu untuk mencipta fesyen yang ‘Tidak Membazirkan Apa-apa dan Mengalu-alukan Semua’. Dengan Memungkinkan Segalanya, Tommy Hilfiger pada peringkat awal komited kepada 24 sasaran yang bercita-cita tinggi yang berpusat kepada kebulatan dan keterangkuman, yang digariskan merentasi empat tonggak ke arah tahun 2030:
Siaran media ini mempunyai ciri-ciri multimedia. Lihat siaran lengkap di sini:
https://www.businesswire.com/news/home/20200830005002/en/
• Mengelilingi Bulatan: Membuat produk untuk menjadi bulat sepenuhnya, dan menjadi sebahagian daripada sebuah gelung yang lestari.
• Dibuat untuk Selama-lamanya: Beroperasi dengan kepekaan terhadap batas-batas planet, sebagai contoh di dalam bidang perubahan iklim, penggunaan tanah, air tawar dan pencemaran kimia, dari apa yang kita beli sehingga kepada tempat kita menjualnya.
• Semua Orang Dialukan: Jadikan ia satu jenama yang sesuai untuk setiap Peminat TOMMY – sentiasa inklusif, dapat diakses sepenuhnya.
• Peluang untuk Semua: Wujudkan akses yang sama kepada peluang – tiada halangan untuk mencapai kejayaan di Tommy Hilfiger.
Program Tommy Hilfiger dijanakan oleh strategi Fesyen ke Hadapan syarikat induk PVH Corp, satu set 15 keutamaan yang direka untuk mengurangkan impak negatif kepada sifar, meningkatkan impak positif sehingga 100%, dan meningkatkan lebih 1 juta nyawa merentasi rantaian nilai syarikat itu.
“Saya telah membuka kedai saya yang pertama, People's Place, pada tahun 1969 di kampung halaman saya di Elmira untuk mereka dari semua latar belakang bagi berkumpul dan berkongsi pengalaman budaya pop yang menarik,” kata Tommy Hilfiger. “Memandangkan jenama kami telah berkembang sejak bertahun lamanya, dengan didorong oleh semangat yang inklusif ini, begitu juga dengan komitmen kami terhadap kelestarian sosial dan alam sekitar. Dengan Memungkinkan Segalanya, kami akan melangkah lebih jauh lagi dengan komitmen kami. Kami berusaha ke arah mencapai visi kami dengan seluruh organisasi memberi tumpuan kepadanya dan, walaupun kami belum lagi sampai ke sana, kami tetap akan sampai ke sana.”
“Pada masa krisis kesihatan, manusia, alam sekitar dan ekonomi ini, kami berkongsi satu tanggungjawab untuk mencari penyelesaian yang berinovatif yang akan menggalakkan keterangkuman dan membina sebuah masa depan yang lebih sekeliling,” kata Martijn Hagman, Ketua Pegawai Eksekutif, Tommy Hilfiger Global dan PVH Eropah. “Adalah menjadi sifat kami untuk memacukan perubahan, bahkan pada masa-masa yang paling mencabar, itulah sebabnya kami mengumumkan program kelestarian Memungkinkan Segalanya kami yang bercita-cita tinggi, yang menggariskan 24 sasaran ke arah tahun 2030. Tommy Hilfiger mempunyai satu rekod prestasi yang panjang selama satu dekad untuk mendorong masa depan yang lebih lestari, termasuk mempelopori proses denim berimpak rendah, memperjuangkan pengawasan air, dan membuat koleksi yang lebih inklusif. Memungkinkan Segalanya adalah satu cara kami akan bekerjasama untuk membuat satu sumbangan yang bermakna dan berkekalan ke arah sebuah industri fesyen yang lebih baik.”
Memungkinkan Segalanya menandakan peristiwa penting terkini di dalam perjalanan kelestarian Tommy Hilfiger. Pencapaian utama termasuk pelancaran Tommy Hilfiger Adaptive, yang direka untuk memudahkan berpakaian bagi orang dewasa dan kanak-kanak kurang upaya, dan Cabaran Perbatasan Fesyen Tommy Hilfiger, sebuah program global yang bertujuan untuk menyokong perniagaan peringkat permulaan dan penyelesaian pembangunan peringkat peningkatan yang mempromosikan keterangkuman dan kelestarian di dalam fesyen. Baru-baru ini Tommy Hilfiger telah melancarkan Program People's Place untuk memajukan perwakilan masyarakat kulit hitam, penduduk asli dan komuniti kulit berwarna (BIPOC) di dalam industri fesyen dan kreatif. Sehingga kini, lebih daripada 80% pereka Tommy Hilfiger telah dilatih mengenai strategi reka bentuk sekeliling dan, pada tahun 2019, 72% kapas yang digunakan di seluruh dunia berasal dari sumber yang lebih lestari. Selain itu, 2 juta keping denim telah disiapkan dengan impak yang lebih rendah, mengurangkan jumlah air dan tenaga yang digunakan. Setiap koleksi TOMMY HILFIGER yang bermusim merangkumi gaya yang lebih lestari di dalam koleksinya, seperti yang dibuktikan dengan 50% gaya lebih lestari yang dirancang untuk Musim Bunga 2021, menggandakan jumlahnya dari Musim Bunga 2020.
Menyedari bahawa tidak ada satu syarikat yang dapat mengubah landskap kelestarian secara bersendirian, Tommy Hilfiger, sebagai sebahagian daripada PVH Corp., telah bergabung dengan rakan industri dengan menandatangani Pakatan Fesyen Itu pada Ogos 2019, serta bergabung dengan Ellen MacArthur Foundation Make Fashion Circular dan inisiatif Jeans Redesign. Sepanjang beberapa tahun yang lalu, Tommy Hilfiger telah bekerjasama dengan WWF untuk menangani risiko air di lokasi rantaian bekalan strategik kami. Ini termasuk latihan mengenai pengurusan risiko air untuk pembekal dan taman perindustrian di Lembangan Sungai Taihu di China dan berfungsi sebagai rakan jenama pengasas bagi program pengawasan air baharu di Vietnam di lembah Mekong.
Di sepanjang perjalanan itu, Tommy Hilfiger akan berkongsi kemajuan mereka. Untuk maklumat lanjut mengenai Memungkinkan Segalanya dan satu gambaran keseluruhan mengenai pencapaian sehingga kini, sila layari: http://sustainability.tommy.com.
http://mrem.bernama.com/mrembm/viewsm.php?idm=13710
No comments:
Post a Comment